Hemşirelik Programı
Sevgili Genç Arkadaşlar,
Öncelikle sınav başarınızdan dolayı sizleri canı gönülden tebrik ederiz. Dünyanın her yerinde en saygın mesleklerden biri olan Hemşireliği tercih ettiniz. Sizleri fakültemizde görmekten ve sağlık hizmetlerinde önemli roller üstlenecek hemşireleri yetiştirmekten büyük gurur duyacağımızı bilmenizi isteriz. Bu amaçla fakültemiz ile ilgili sizlere bilgi vermek istiyoruz.
- Fakültemizin tercih edilme nedenleri
Hamidiye Hemşirelik Fakültemiz, çok kısa sürede gerçekleştirdiği çalışmalar ile hem ulusal hem de uluslararası düzeyde alanında önemli başarılara imza atmıştır. Eğitimde amacımız; birey, aile ve toplumun sağlığını etkileyebilecek her türlü gelişime ve değişime duyarlı, bireyin sağlık gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşım ile belirleyebilen, hemşirelik bakımını planlayarak uygulayabilen ve değerlendirebilen, hemşirelik eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında mesleki etik ilkeler doğrultusunda sağlık ekibinin bir üyesi olarak yer alabilen profesyonel hemşireler yetiştirmektir. Hemşireliğin farklı bilim alanlarında uzmanlaşmış, uluslararası deneyime sahip güçlü akademik kadromuz lisans, yüksek lisans ve doktora eğitiminde yüksek standart ile kaliteyi hedeflemiştir. Hamidiye Hemşirelik Fakültesi olarak gerek laboratuvar alt yapısı ve gerekse ileri teknolojiye sahip simülasyon araçları ile Türkiye’deki en iyi örneklerden biri olduğumuzu söyleyebiliriz. Öğrencilerimize, hemşirelik eğitiminin ilk yıllarından itibaren inovasyon ve bilişim uygulamaları ile tanışmaları için gerekli uzmanlık ve alt yapı olanaklarını sunuyoruz.
- Öğretim elemanı sayıları
Hemşireliğin farklı bilim alanlarında uzmanlaşmış, uluslararası deneyime sahip, dinamik, yenilikçi ve güçlü akademik kadromuz iki profesör, sekiz doçent, on beş doktor öğretim üyesi, iki öğretim görevlisi ve yedi araştırma görevlisinden oluşmaktadır. Ana Bilim Dallarına göre güncel akademik kadromuz aşağıda yer almaktadır.
Hemşirelik Esasları ABD: Prof. Dr. Merdiye ŞENDİR, Doç. Dr. Demet İNANGİL,
Dr. Öğr. Üyesi Semra AÇIKSÖZ, Dr. Öğr. Üyesi Nurdan YALÇIN ATAR, Arş. Gör. İlayda TÜRKOĞLU
Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği ABD: Doç. Dr. Sonay GÖKTAŞ, Doç. Dr. Selda RIZALAR, Dr. Öğr. Üyesi Elif GEZGİNCİ, Öğr. Gör. Melike Sena TAŞÇI
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği ABD: Doç. Dr. Burcu AYKANAT GİRGİN, Dr. Öğr. Üyesi Eda AKTAŞ, Dr. Öğr. Üyesi Rabiye GÜNEY, Arş. Gör. Esra EKMEKCİ
Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği ABD: Doç. Dr. Melike DİŞSİZ, Dr. Öğr. Üyesi Sevcan ARZU ARINKAN, Dr. Öğr. Üyesi Asibe ÖZKAN, Dr. Öğr. Üyesi Yeliz DOĞAN MERİH, Arş. Gör. Asiye Sena AYKOL
Halk Sağlığı Hemşireliği ABD: Dr. Öğr. Üyesi Nadire ERCAN TOPTANER, Dr. Öğr. Üyesi Merve KOLCU, Arş. Gör. Aydan ÇANKARA
Hemşirelikte Yönetim ABD: Doç. Dr. Feride EŞKİN BACAKSIZ
Hemşirelik Öğretimi ABD: Dr. Öğr. Üyesi Hacer ÖZEL
İç Hastalıkları Hemşireliği ABD: Prof. Dr. Semiha AKIN, Doç. Dr. Selda ÇELİK,
Doç.Dr.Besey ÖREN, Dr. Öğr. Üyesi Elif BÜLBÜL, Arş. Gör. Büşra Zehra BÜYÜKKILIÇ
Onkoloji Hemşireliği ABD: Dr. Öğr. Üyesi Elif DÖNMEZ, Dr. Öğr. Üyesi Gamze TEMİZ, Arş. Gör. Zeynep DÜLGER
Psikiyatri Hemşireliği ABD: Dr. Öğr. Üyesi Elvan Emine ATA, Öğr. Gör. Merve MURAT, Arş. Gör. Merve SARITAŞ
- Yabancı dil hazırlık sınıfı
Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hamidiye Hemşirelik Fakültesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönergesinin 12. maddesinde eğitim-öğretim dilinin Türkçe olduğu belirtilmektedir. Fakültemizde hemşirelik lisans eğitimi, Hemşirelik ve Uluslararası Hemşirelik Programı (%30 İngilizce) olmak üzere iki programdan oluşmaktadır. Hemşirelik Programı için hazırlık sınıfı şartı bulunmamaktadır. Uluslararası Hemşirelik Programına başvuran öğrencilerin yabancı dil yeterlilikleri akademik yılın başında SBÜ Yabancı Diller Bölümü tarafından uygulanan Yabancı Dil Yeterlilik Sınavı ile belirlenir. Yabancı Dil Yeterlilik Sınavı İngilizce için 100 üzerinden 60 puan ve üzeri alan öğrenciler hazırlık sınıfından muaf olurlar; yerleştirildikleri programa kayıt yaptırabilirler. Ayrıca ÖSYM tarafından yapılan merkezi ulusal sınavlardan İngilizce için 60 veya ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası sınavlardan Senatonun belirlediği puanı alanlar da zorunlu İngilizce Hazırlık Sınıfından muaf olabilirler.
Bu puanın altında kalan öğrencilerin İngilizce hazırlık eğitimi almaları istenmektedir. Yabancı dil hazırlık sınıfında normal eğitim-öğretim süresi bir akademik yıldır; azami eğitim-öğretim süresi ise iki akademik yıldır. Bir akademik yıl, her biri on dört haftadan oluşan güz ve bahar olmak üzere iki yarıyıldan oluşur. Her yarıyılda bir ara sınav ve bir dönem sonu sınavı yapılır.
- Laboratuvar ve simülasyon olanakları
Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hamidiye Hemşirelik Fakültesi olarak gerek laboratuvar alt yapısı ve gerekse ileri teknolojiye sahip simülasyon araçları ile Türkiye’deki en iyi örneklerden olduğumuzu söyleyebiliriz. Gerçek bir hastane ortamı gibi tasarlanan laboratuvarımızda dahili ve cerrahi erişkin vakalar ile doğum ve pediatrik uygulamalar için olmak üzere iki hasta ünitemiz bulunmaktadır.
Öğrencilerimiz kuramsal eğitimlerinde aldıkları ve mesleki uygulamalarında karşılaşabilecekleri tüm klinik durumları gerçek bir hastane ortamı gibi dizayn edilen bu simülasyon laboratuvarında gerçeğine en yakın şekilde deneyimleyebilmektedir. Gerçek bir insanın sağlık durumunu değerlendirir gibi kan basıncı, solunum, nabız gibi hayati bulguları alabilmekte, normal ve patolojik durumları öğrenebilmektedir. Yine yaptığı bir ilaç uygulamasının etkilerini izleyebilmekte acil durumların yönetimi konusunda da deneyim kazanabilmektedir. EKG çekimi, entübasyon, yara bakımı, kolostomi bakımı, oksijen tedavisi ve aspirasyon örnek verilebilecek birkaç uygulama olarak sıralanabilir.
Öğrencilerimizin dijital, virtual ve haptik özelliği olan bilgisayar temelli beceri simülatörlerinde invazif girişimleri tekrar tekrar uygulaması, hata yapma payını en aza indirmektedir. Örneğin, ameliyat sonrası kanaması olan bir hastaya müdahale edebilir ya da kliniklerdeki eğitimi sırasında karşılaşma olasılığı olmayan durumları deneyimleyebilir.
Ayrıca hazırladığımız klinik senaryoları yönetebileceğimiz, kayıt altına alabileceğiz ve izleyebileceğimiz ayrı ünitelerimiz de bulunmaktadır. Simülasyon çalışmasının ardından öğrenci ve eğitmenler bir araya gelerek uygulamayı tekrar izleyebilmekte, değerlendirebilmekte ve vaka tartışmalarını yapılabilmektedir. Böylelikle, öğrencilerimiz klinik uygulamaya daha hazır olmakta ve kendilerine güvenmektedir.
- Klinik uygulama imkanları
Eğitimde hedefimiz; öğrencilerin hemşireliğin temel alanlarına yönelik gerekli bilgi ve becerileri kazanarak, mesleğin tüm uygulama alanlarında sorumluluk alacak düzeyde yetiştirilmesini sağlamaktır. Hemşirelik öğrencilerinin profesyonel gelişimini desteklemek amacıyla uygulamalarımız, üniversite ile afiliye olan Sağlık Bakanlığı Hastaneleri, Rektörlük ve Fakülte Dekanlığınca uygun görülen kamu ya da özel sektöre ait sağlık kurum ve kuruluşları, İl ve İlçe Sağlık Müdürlükleri, Halk Sağlığı Müdürlükleri, Genel Sekreterlikler, ana çocuk sağlığı merkezleri, aile planlaması merkezleri, aile sağlığı merkezleri, toplum sağlığı merkezleri, toplum ruh sağlığı merkezleri, rehabilitasyon merkezleri, sosyal hizmetlere ait kurumlar, belediyelere ait kurumlar, halk eğitim merkezleri, İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerine bağlı eğitim kurumları ve dersin içeriğine uygun olarak diğer kamu ve özel kurumlarda ve iş yerlerinde yapılır. Öğretim elemanlarının yanı sıra; uygulama yapılan kurumdan hemşirelikte en az yüksek lisans derecesine sahip, eğitim için destek sağlayan, kılavuz rolü üstlenmiş rehber hemşireler görevlendirilmektedir. Uygulama öncesi ilgili ana bilim dalı tarafından rehber hemşirelere ve öğrencilere yönelik oryantasyon programı düzenlenmektedir. “Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hamidiye Hemşirelik Fakültesi Lisans Öğrencilerinin Klinik ve Saha Uygulama Yönergesi” doğrultusunda uygulamalı derslerin teorik kısmını yürüten öğretim elemanının uygulama sorumlusu olarak görevlendirildiği belirtilmektedir. Gerektiğinde uygulamalar için, öğrenci sayısı ve uygulama alanları dikkate alınarak birden fazla öğretim elemanı görevlendirilebilir. Fakültemizde uygulamalı derslerin klinik uygulamaları üniversitemizin bulunduğu İstanbul ili dışında yapılmamaktadır.
- Mezunların iş alanı ve olanakları
Fakülte öğretim programını tamamlayan öğrenciler “Hemşire” unvanı alırlar ve birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmeti veren kamu ya da özel sektöre ait kurum ve kuruluşlarda klinik hemşiresi, yönetici hemşire ve eğitim hemşiresi olarak, ayrıca okul sağlığı hemşiresi, iş yeri hemşiresi, evde bakım hemşiresi olarak da çalışabilirler. Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan hemşireler, kendi alanları ile ilgili lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler. Tezli ve tezsiz yüksek lisans eğitimini tamamlamış hemşireler alanda çalışmak istediklerinde ‘uzman hemşire’ statüsünde, hemşirelik eğitimi ve araştırma alanında çalışmak istediklerinde ise akademisyen olarak görev alabilmekte ve uzmanlaşıp kariyer yapma imkânı bulabilmektedir.
- Burs olanakları
Sağlık Bilimleri Haydarpaşa Eğitim ve Yardımlaşma Derneği (SAHADER) tarafından, Sağlık Bilimleri Üniversitesine yerleşen ve yerleştirildiği puan türünden YKS başarı sıralamasına burs verilmektedir. Fakültemiz Rehberlik, Danışmanlık ve Burs Komisyonu tarafından gereksinim duyan öğrencilere burs olanakları tanınması amacıyla çalışmalar yürütülmektedir.